Thursday, 2 May 2013

Personal branding


Since I have been more involved on Social Media, I recently discovered some benefits about being more active and I am controlling more Personal Branding as well as expanding it. If you are not sure about this concept, many resources are available. A short history: Tom Peters introduced this notion in 1997, Peter Montoya and William Arruda then explained deeply what the implications of this phenomenon were.

My interpretation of it would be: Building your image to leverage your career and projects - By identifying your talents and strengths, what you can offer as a competitive advantage.

Differentiating yourself will help you to reach your goals and to become more visible to others. Showing a strong and genuine identity will gather high returns on investment. Though, it is important to remember this is a long term process that require reflection and patience.

If you are taking CARE of your reputation you will surely have an expertise that people will want to use: Be Consistent with your message and communication strategy, Actualisation or up-to-date information prove you are evolving and gaining constant knowledge, A Real person is a reliable individual with legitimate achievements. Finally Engagement is your activity and linkage to others so you can reach a broader audience.

Depuis mon implication plus sérieuse dans les média sociaux, j’ai récemment découvert des avantages au fait d’être plus active, je contrôle davantage mon empreinte et j’essaye de la promouvoir au maximum. Si vous n’êtes pas familier avec ce concept, beaucoup de liens sont disponibles. Un petit historique : Tom Peters a introduit cette notion en 1997. Peter Montoya et William Arruda ont approfondi et développé les implications de ce phénomène.

Il s’agit en fait de construire son image pour renforcer sa carrière et ses projets – en identifiant ses talents et ses forces, ce que vous pouvez offrir comme avantage concurrentiel.

Savoir se différencier vous aidera à devenir plus visible et à atteindre vos objectifs Avec une identité forte et authentique, les rendements seront élevés. Il est toutefois important de retenir que ce processus doit être mené sur le long terme et qu’il nécessite réflexion et patience.

Soignez votre réputation et votre expertise sera alors un atout que les gens voudront utiliser: Soyez cohérent avec un message facilement identifiable et une stratégie de communication claire; Actualisez vos informations, une preuve d’évolution et d’adaptation; Soyez vrai et digne de confiance en ne parlant que de vos vraies missions. Et finalement restez engagé dans cette activité de lien avec les autres qui vous permettra de toucher un public plus large.

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